duminică, 8 martie 2015

Retelele favorizeaza puterea generozitatii

Robert Kiyosaki
Oamenii bogati si puternici inteleg puterea retelelor.Daca oamenii bogati si puternici folosesc retele,voi de ce nu le-ati folosi?

Tatal bogat a spus:

-Daca vrei sa devii bogat,trebuie sa creezi retele pe care sa le conectezi apoi la alte retele.Motivul pentru care este usor sa te imbogatesti prin intermediul retelelor consta in faptul ca este usor sa fii generos prin intermediul retelelor.Pe de alta parte,oamenii care actioneaza singuri sau ca simpli indivizi isi limiteaza sansele pentru a obtine succesul economic.Retelele sunt constituite de oameni,afaceri sau organizatii fata de care tu esti extrem de generos,pentru ca tu ii ajuti pe ei,iar ei te ajuta pe tine,a continuat el sa spuna.Retelele sunt niste sisteme puternice de parghie.Daca vrei sa te imbogatesti,creaza o retea si conecteaz-o la alte retele!

Planul nostru de afaceri se bazeaza pe aceasta interdependenta de retea,nu pe o competitie directa cu organizatii si companii care sunt mai mari decat noi.Astazi,noi colaboram cu societati si companii precum:AOL Time Warner,Time Life,Nightingale-Conant,PBS sau cu edituri din peste 40 de tari,diverse organizatii bisericesti si companii de network marketing.Noi lucram impreuna pentru a ne face unii pe ceilalti mai puternici,mai viabili si mai bogati.Noi oferim si primim,ne impartasim laturile puternice si ne consolidam laturile slabe,devenind astfel cu totii mult mai puternici.

Am descoperit ca prin aceasta metoda de cooperare,prin care ne asiguram ca partenerii nostri de afaceri prospera,valoarea noastra a crescut exponential.Am observat ca indivizii sau partenerii de afaceri a caror atentie este in primul rand centralizata asupra lor insisi si a dorintelor lor de imbogatire,primind mai mult decat ofera in schimb,nu sunt niste parteneri buni de retea.Am observat ca oamenii care vor mai mult sa primeasca decat sa ofere si sunt preocupati in mod deosebit de propria lor persoana ajung in final sa munceasca mai mult si sa castige mai putin.

Am facut odata parte din consiliul director al unei companii care avea un presedinte prea putin interesat de
compania sa.Nu-l interesa nimic altceva decat pachetul sau salarial si ceasul sau de aur.Nu manifesta nici un interes pentru reteaua sa,in acest caz,o afacere de sute de angajati care o mentineau in viata.Nu-l interesa decat propria sa persoana.Nu mai este nevoie sa spun ca am fost nevoiti sa alegem un alt presedinte.Punctul cheie in obtinerea succesului in afaceri este acela de a manifesta un interes real pentru partenerii tai de afaceri sau pentru organizatiile cu care colaborezi,facand tot ce-ti sta in putinta ca si acestia sa aiba succes in tot ce intreprind.Nu se poate sa manifesti interes doar pentru propria ta persoana,asa cum se pare ca procedeaza marea majoritate a oamenilor si a organizatiilor in ziua de azi.

Cand eram in liceu,tatal bogat m-a rugat sa vin in sala de conferinte ca sa asist la felul in care angaja un om care urma sa aiba grija de unul din parcurile lui industriale.La interviu se prezentasera 3 concurenti.Dupa ce tatal bogat le-a explicat care erau sarcinile lor,i-a intrebat daca aveau intrebari.Intrebarile au fost deosebit de interesante,ca de exemplu:

1.Cat timp liber voi avea in fiecare zi?
2.Cat este durata concediului medical?
3.Care sunt indemnizatiile de care beneficiez?
4.Cand mi se acorda o promovare si o marire de salariu?
5.Cate concedii platiti?

Dupa incheierea interviului,tatal bogat m-a intrebat ce am observat.

Eu am raspuns.
-Ii interesa numai aspectele legate de persoana lor.Nici macar unul n-a intrebat cum sa te ajute in afacerea pe care ai creat-o sau cum s-o faca mai profitabila.

-Asta am observat si eu,a spus tatal bogat.

-Ai de gand sa angajezi pe vreunul dintre ei?

-Bineinteles,mi-a spus tatal bogat.Eu caut acum un eventual angajat,nu un partener de afaceri.Caut o persoana care vrea sa castige niste bani,nu sa se imbogateasca.

Ti s-au prea lacomi?l-am intrebat eu.
Cei care au citit si celelalte carti ale mele isi amintesc ca tatal bogat m-a obligat intotdeauna sa muncesc pe gratis,nu pentru bani.

-Da,mi-a raspuns el.Dar noi suntem cu totii lacomi intr-o masura mai mare sau mai mica.Motivul pentru care nu vor ajunge niciodata sa se imbogateasca nu este faptul ca sunt lacomi;motivul este ca nu sunt destul de generosi.
Asadar,rata lor de levier va ramane probabil mereu de 1:1.

Ca sa repet cuvintele tatalui bogat:
-Cei mai multi oameni nu se vor imbogati niciodata pentru ca nu se gandesc decat la plata pe care o pot obtine pentru o zi de munca.Nu exista un sistem prea mare de parghii in plata unei zile de munca,pentru ca-indiferent cat de mult muncesti sau de suma pe care o castigi-rata va ramane tot de 1:1.



Un comentariu: